Етнархи поневоленого народу і речники України

Безумовно, на шляху від молодого священика до патріарха, а згодом етнарха у Йосифа Сліпого відбувся серйозний розвиток богословської, еклезіологічної та екуменічної мислі. Від богослова-неосхоластика і томіста, який не одразу сприйняв повністю поняття колегіальності єпископського збору, постав основник новітньої еклезіології рівночасного сопричастя Київської Церкви. Вся його праця від кінця Другого Ватиканського Собору була спрямована на визнання помісності, синодального і патріаршого устрою нашої Церкви. Його слова «Будьте собою!» є неначе зачаттям тієї еклезіології, над якою доведеться працювати Папі Франциску і всім екуменістам та богословам доброї волі без різниці віровизнання – чи вони католики, православні, англікани, чи протестанти. Випрацювання еклезіології сопричастя, а для нас, українців, візії рівночасного сопричастя з Церквою-матір’ю Константинополя і з Церквою Верховного апостола Петра є викликом і завданням для всього молодого українського християнського покоління.

Повністю статтю читайте у паперовій версії журналу.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>