Христос, Санта-Клаус і “Совєтскоє шампанскоє”

Поняття «різдвяне чудо» більше не означає винятково народження Спасителя від Непорочної Діви (що, крім того, може бути дискримінаційним для нехристиян). Натомість його суть може бути в будь-чому іншому, включно з дивовижними знижками у торговому центрі. І відбувається це тому, що останнє є дивом простим, привабливим і зрозумілим, адже воно тут, перед нами, доступне кожному за зниженою ціною. А існування Бога, прощення гріхів та спасіння душі – це категорії, які містять багато глибоких змістів, складних для сприйняття людини, яка всього лише хоче чуда вже і зараз (або просто відпочити). Так, релігійні символи не втратили свого значення і зберегли зв’язок із біблійною історією. Але вони не пристосовані для сучасного споживача, який, згідно з Максом Вебером, живе уже не в традиційному, а в сучасному глобальному світі, бо пройшов процеси раціоналізації, секуляризації і загалом «розчаклування». Тому для споживачів образ чарів є набагато актуальнішим, аніж образ Христа.

Повністю статтю читайте у паперовій або електронній версії журналу.