Сучасних дослідників давньої української церковної спадщини цікавить як релігійний контекст досліджуваних джерел, так і різні культурні нашарування, наявні в ній, адже наші землі здавна перебували на перехресті різних культур. Розмаїті культурні нашарування яскраво проявляються в музичних сюжетах ікон Страшного суду.
Ікони Страшного суду, які за своїм змістом відображають есхатологічні моменти Останнього Божого суду, вирізняються з-поміж інших українських ранньомо-дерних ікон передовсім своїм демократичним характером. На їхньому прикладі виразно простежується відхід іконописців від винятково візантійської традиції іконопису, і, відповідно, помітна переорієнтація на західноєвропейську малярську культуру. В численних композиціях Страшного суду, окрім канонічних складових, основні з яких – кінець світу, воскресіння мертвих та Суд Божий – знаходимо також жанрові сцени з відтворенням українського повсякдення. Ця особливість яскраво відобразилася в музичних сюжетах. Музичними є ті сцени, де зображені музичні інструменти. За нашою класифікацією таких сюжетів, чи то сцен, є чотири: ангели, нечиста сила, цар Давид, музиканти-грішники.
Повністю статтю читайте у паперовому варіанті.
Також можна придбати електронну версію часопису.