Специфіка богослов’я Шептицького – вибрані моменти з перспективи сьогодення

У цьому контексті бачимо, що для Митрополита Андрея душпастирювання є тотожним з місійністю. Його візія також дає натхнення дійсно бути там, де люди. Це звучить як аксіома, але ми покутуємо досі тим, що не раз розуміємо душпастирювання навпаки: я є тут, і ви приходьте до мене, до церкви. Крім того, Шептицький з першого моменту свого митрополитування дбав про те, щоби посилати священників і до Північної Америки, і до Бразилії, і деінде. Це виявляє його місійне мислення, побудоване не так на прагненні «здобувати нових членів для Католицької Церкви», як бути присутнім серед людей, що бідують, важко терплять і потребують духовної опіки. Він не опускав рук, коли йому римо-католицькі єрархи казали: «Ну, знаєте, це є латинська територія, і ви не маєте права тут пхатися». Митрополит різними способами боровся з цим. На жаль, мусив обережно писати на ті теми, але все ж вважав, що наші громади не тільки можуть, а й мусять розвиватися на так званих латинських територіях. Отже, він розумів універсальність помісності. Помісність – це не закриття в партикулярності заради того, щоб зберігати ідентичність або здобувати свої права. Це ділення унікальною спадщиною, яка повинна мати універсальне значення – ділення там, де ми перебуваємо з тими, з якими перебуваємо.

Повністю матеріал читайте у друкованій версії журналу

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Свіжий номер

2 (477) 2020 2-2020-internet-web