Свіжий номер

2(508)2025

Час ставати сильнішими

Стати автором

Церква у світі

Брюссель, Бельгія — Пройшли урочистості з нагоди 1020-ої річниці Хрещення Київської Русі. Брюссельська парафія святого рівноапостольного князя Володимира, спільно з представниками та вірними інших Церков, у молитовній присутності співробітників Посольства України в Королівстві Бельгія, Місії України при ЄС, Місії України при НАТО, урочисто відзначили 1020-річчя Хрещення Київської Русі. Програма святкування включала Божественну літургію, чин освячення води, помазання миром, вокальні та інструментальні виступи парафіян, виступ Посла України у Бельгії Ярослава Коваля, братній фуршет. Парох єрм. Олег Зимак, ЧНІ, у своїй проповіді звернув увагу на важливість святкування річниці Хрещення у молитві й духовній єдності, а також на важливість спільного святкування, в якому християни всіх конфесій є учасниками, а не глядачами.

Саскатун, Канада — Відбулось урочисте вшанування блаженних с. Олімпії та с. Лаврентії. У храмі, посвяченому на честь Преподобномучениць, відбулися святкування, участь у яких взяли греко-католицькі владики, представники Апостольської Нунціатури в Канаді, численне духовенство та монашество, а також сотні прочан, щоб спільно звеличити пам’ять блаженних та просити про небесне заступництво перед Всеблагим Господом. Святкування розпочалось молебнем до преподобномучениць Олімпії та Лаврентії, а відтак відбулось освячення двох нових бічних престолів на їх честь та трьох маєстатичних панікадил. Вершиною урочистостей стала спільна Архиєрейська Божественна літургія за участю більшості єрархів Канади.

Пух, Німеччина — Пройшла третя традиційна українська проща до блаженної Едігни. Група українців з Мюнхена пройшла хресним ходом до села Пух у Баварії. Вірні з української церкви Штутгарту організували під керівництвом настоятеля парафії святого Василія Великого священика Романа Врущака автоколону. Біля католицької церкви у селі Пух зустрілися паломники з Баварії, Вюртембергу (Німеччина), України і Польщі. Їх щиро вітали мешканці баварського села. Згодом Апостольський Екзарх Німеччини і Скандинавії Владика Петро Крик очолив Архиєрейську Божественну літургію, під час якої звернув увагу прочан на те, що блаженна Едігна — образ того, що нас сьогодні хвилює і турбує. Через своє милосердя, життя, біль і доброту блаженна є прикладом праведної християнки.

Краків, Польща — Краків вшанував 75-ту річницю геноцидного голодомору 1932-33 років. «Україна пам’ятає – світ визнає» — під таким гаслом цього року проходить міжнародна акція «Незгасима свічка», присвячена пам’яті жертв голодомору в Україні 1932-1933 рр. Акція є спільним проектом Світового конгресу українців та Міністерства закордонних справ України за підтримки Секретаріату Президента України і проходить у 33 країнах світу. «Незгасима свічка» прибула до української громади Кракова, де з ініціативи Об’єднання Українців Кракова, Консульства України у Кракові, та української греко-католицької громади на кургані погиблих у Домб’ю відбулось запалення вогню, що символізує пам’ять про мільйонні жертви голодомору, та поминальна панахида. Отець Петро Фостик, який очолив панахиду, у своєму слові наголосив: «Правда про страшний геноцид українського народу має звучати голосно, бо народ, який не пам’ятає свого минулого, приречений на блукання у пошуках майбутнього. Не потрібно шукати помсти, бо злочинці лягли у землю, як і їхні жертви. І тепер для них єдиним справедливим суддею є Бог, який праведно віддасть кожному за його вчинки».

Кричунів, Румунія — Відійшов у вічність відомий поборник прав для українців Румунії протоєрей Василь Попович. У прощальній літургії та на похороні зійшлися греко-католицькі вірні та духовенство Румунії, України, США. Очолив похоронну процесію румунський греко-католицький єпископ Василь, помічник Верховного Архиєпископа Румунської Греко-Католицької Церкви. Слова співчуття родині та вірним принесли священики Румунської Православної Церкви. Лист співчуття надіслав також Апостольський Адміністратор Мукачівський владика Мілан Шашік та Преосвященний Владика Миколай Сімкайло, Єпарх Коломийсько-Чернівецький УГКЦ. На похоронну процесію прибула делегація УГКЦ з України, яку очолив вікарій Буковинський Коломийсько-Чернівецької єпархії митрофорний протопресвітер отець Валерій Сиротюк. Поховали отця Василя Поповича біля новозбудованого храму УГКЦ в с. Кричунів (Румунія).

Стемфорд, США — Стемфордська єпархія відзначила 50-ліття від дня заснування. У катедральному соборі святого Володимира Великого відзначали ювілей від заснування Стемфордської єпархії. На урочистості зібралися гості єпархії. Владика Павло Хомницький, єпарх Стемфордський, у співслужінні духовенства єпархії відслужив подячну Архиєрейську літургію. У своїй проповіді Владика Павло в особливий спосіб подякував усім владикам, які вели єпархію впродовж цих років. «Ми вдячні за жертовність владик, священиків, монахів, монахинь та вірних нашої єпархії. Їхня віра, посвята та жертовність стали фундаментом нашої духовної спадщини… Ми віримо, що Господь Бог благословлятиме та вестиме і надалі наше християнське життя», — сказав на завершення владика Павло.

Ватикан — Папа Венедикт XVI знову повернувся до роздумів про соціальну доктрину Церкви. Святіший Отець, приймаючи на аудієнції учасників Міжнародного з’їзду, організованого Фондом Centesimus annus Pro Pontifice, зауважив, що одна з центральних цілей соціального християнського вчення— це здійснення «справедливого всесвітнього економічного порядку», зосередженого на людині, а не на прибутку. «Гармонійний розвиток можливий, якщо ухвалені економічні та політичні рішення будуть враховувати ті основоположні принципи, які роблять їх доступними для всіх: маю на увазі, перш за все, принципи взаємодопомоги та солідарності», — наголосив Папа, «Іншими словами, слід уникати того, щоб прибуток був тільки індивідуальним або щоб форми колективізму пригнічували особисту свободу. Економічний і комерційний інтерес ніколи не повинен ставати винятковим, оскільки це призвело б до зневаги людської гідності», — підкреслив Понтифік.

Сідней, Австралія — «Щирий діалог, що стосується місця Євхаристії, буде, поза сумнівом, корисний для просування екуменічного руху і для об’єднання нашого свідчення перед світом». Про це заявив Венедикт XVI під час зустрічі в крипті катедрального собору Сіднею з лідерами християнських Церков і членами екуменічної ради Нового Південного Уельсу. На думку Понтифіка, екуменічний рух перебуває у кризі, тому ми маємо бути готові вистояти проти «найменших спроб зробити вчення джерелом поділу, тобто перешкодою на шляху до того, що, здається, є найсуттєвішим і невідкладним завданням для покращення світу, в якому ми живемо». «Рух екуменізму зрештою спрямований на спільне здійснення Євхаристії, яку Христос довірив своїм апостолам як Таїнство, що втілює в собі єдність Церкви. Хоча все ще залишаються перешкоди, які слід подолати, проте можемо бути впевненими, що одного разу спільна Євхаристія тільки підсилить наше рішення любити один одного і служити один одному, наслідуючи нашого Господа», — підкреслив Святіший Отець.

Кентербері, Великобританія —  «Наша Церква не відчуває ніякого задоволення, бачачи напруженість всередині вашої спільноти», — заявив кардинал Кормак О’Коннор, примас великобританських католиків, звертаючись до англіканських єпископів, присутніх в Кентербері на Ламбетській конференції. Останнім часом зростають внутрішні розбіжності в Англіканській Церкві з таких питань, як висвячення жінок, гомосексуалістів та вінчання геїв. Кардинал був головним ініціатором початку екуменічного діалогу між католиками і англіканцями в лоні комісій ARCIC, а кульмінаційним моментом цієї фази діалогу став візит Івана Павла II до Великобританії — перший візит Папи після схизми Генріха ѴІІІ. «Шлях до єдності неминучий, — сказав Мерфі Оконнор, — наша єдність — це воля Христова, і скільки б часу не було потрібно, саме це повинно стати нашим завданням. Папа завжди повертається до цієї теми, серця всього його служіння». На закінчення примас додав: «Я не песиміст. Діалог пройде в якій-небудь формі, ми не можемо припинити пошуку єдності, якої бажає Христос».

Квебек, Канада —  «Це Таїнство у найвищому сенсі. Воно заздалегідь вводить нас у життя вічне. У ньому вся таємниця нашого спасіння. Воно є вершиною діяльності і життя Церкви». На цьому наголосив Папа Венедикт XVI, звертаючись до учасників Міжнародного Євхаристійного Конгресу. «Євхаристія — це не тільки трапеза в колі друзів, — застеріг він, — це таємниця Завіту». Тому, на думку Понтифіка, існує необхідність, щоб всі пастирі та віруючі завжди пам’ятали про цей дорогоцінний скарб та розуміли його глибоку велич. «Тим самим кожен зможе укріпити свою власну віру й краще виконувати місію в Церкві та у світі», — наголосив Святіший Отець.

Єрусалим, Свята Земля — З дванадцяти оливкових дерев, посаджених під час візиту Івана-Павла II до Єрусалиму у 2000 році, плодоносить тільки одне, те, що благословив Пана. Про це повідомила одна з місцевих газет. Вона пригадала, що після закінчення спільної молитви на Горі Блаженств, яка підноситься над Тиверіадським озером, Святіший Отець благословив один з дванадцяти саджанців оливкового дерева, подарованих ізраїльським Фондом захисту навколишнього середовища, які потім були посаджені. «Всі дерева отримали однаковий догляд, але плоди дає тільки те, яке благословив Понтифік», — повідомляє часопис.

Багамойо, Танзанія — Євангелізація культури й інкультурація Євангелія в Африці вимагають «свідків-пророків і святих», — наголосив кретар Папської Ради з культури, коментуючи зустріч, присвячену темі нової євангелізації в контексті глобалізації. Отець Бернар зауважує, що для того, щоб зрозуміти розрив між Євангелієм і культурою, необхідно врахувати взаємодію глобалізації й секуляризації: глобалізація поширює «антицінності — негативні етичні і культурні цінності»; секулярізація, що пропагує звільнення людини від Бога, «створює безбожний світ, який врешті-решт стає антилюдським». Церква в Африці — пише секретар Папської Ради — повинна сприяти «розумінню християнської таємниці і розумінню культур» для того, щоб явити лице Бога Любові. Тому слід приділити особливу увагу вихованню священиків, ченців, черниць, законовчителів, мирян і богословів. Тільки так можна асимілювати «учення Церкви» і свідчити Євангеліє «в культурному контексті, який нерідко чужий християнській вірі».

Підготував Степан Дмитришин

Поділитися:

Популярні статті