Свіжий номер

1(507)2025

Час ставати сильнішими

Стати автором

Українські Церкви говорять про єдність

Дайджест ЗМІ

За останні кілька місяців український медіальний простір не був надто скупий на огляд подій релігійного життя в нашій країні. Серед тем, які займали левову частку інформаційних матеріалів, були статті, присвячені тривалому протистоянню розділених частин Київської Церкви.

«Український тиждень» надрукував інтерв’ю з Патріархом УПЦ КП Філаретом, в якому він виклав своє бачення майбутнього для Українського Православ’я, а також розповів деталі минулорічних переговорів із Константинопольським Патріархатом. Зокрема глава УПЦ КП зазначив наступне: «В нас і у Вселенського патріарха була різна мета. Наша – увійти на короткий термін до Константинопольського патріархату і вийти звідти автокефальною церквою. Його – зробити Київський патріархат частиною Константинопольської церкви й таким чином зміцнити її. А автокефалію нам дати в майбутньому, коли – невідомо. Та нам немає різниці – бути в Московському патріархаті чи в Константинопольському. Тобто вийшли з одного ярма, потрапили в інше.

Газета «Дзеркало тижня» надрукувала статтю протоерея УПЦ (МП) Петра Зуєва, в якій він виклав своє бачення перспективи для своєї Церкви за патріаршества Кирила Гундяєва. Говорячи про можливість подолання розколу в Україні, протоєрей зазначив: «Новий патріарх буде, безперечно, динамічнішим, а отже, і впливовішим, ніж покійний Олексій ІІ. Його слова дослухатимуться і в Росії, і в Україні. Проте гадати, що чотири з половиною тисячі парафій УПЦ-КП та УАПЦ можуть приєднатися до УПЦ тільки завдяки харизмі патріарха Кирила i митрополита Володимира, було б наївно. Новому патріарху разом з єпископатом УПЦ рано чи пізно доведеться запропонувати реальну модель улікування розколу».

Патріарх Любомир в інтерв’ю Донецькому порталу «Остров» на запитання стосовно церковної єдності в Україні відповів: «Я вже кількох православних наших братів питав: скажіть, що значить «православний»? Щиро скажу: ніхто з них не зумів мені остаточно відповісти. Я даю своє зрозуміння. Православний для мене це не є конфесійно православний, це не є людина, яка не є в єдності з Апостольським Престолом. Для мене православний – це той, хто притримується візантійської літургійної духовної традиції. І під цим оглядом так, ми також вважаємо себе православними. Те, що ми перебуваємо в сопричасті з Римським Апостольським Престолом, не робить нас частиною латинської традиції. Ми є в со-при-час-ті. Це не значить, що ми є тотожні. Ми дуже різні – маємо різне богослов’я, різну духовну традицію, різну літургійну традицію, але маємо певні елементи, які ми вважаємо основними, де ми є об’єднані».

Підготував Анатолій Бабинський

Поділитися:

Популярні статті