Дайджест ЗМІ
За останні кілька місяців український медіальний простір не був надто скупий на огляд подій релігійного життя в нашій країні. Серед тем, які займали левову частку інформаційних матеріалів, були статті, присвячені тривалому протистоянню розділених частин Київської Церкви.
«Український тиждень» надрукував інтерв’ю з Патріархом УПЦ КП Філаретом, в якому він виклав своє бачення майбутнього для Українського Православ’я, а також розповів деталі минулорічних переговорів із Константинопольським Патріархатом. Зокрема глава УПЦ КП зазначив наступне: «В нас і у Вселенського патріарха була різна мета. Наша – увійти на короткий термін до Константинопольського патріархату і вийти звідти автокефальною церквою. Його – зробити Київський патріархат частиною Константинопольської церкви й таким чином зміцнити її. А автокефалію нам дати в майбутньому, коли – невідомо. Та нам немає різниці – бути в Московському патріархаті чи в Константинопольському. Тобто вийшли з одного ярма, потрапили в інше.
Газета «Дзеркало тижня» надрукувала статтю протоерея УПЦ (МП) Петра Зуєва, в якій він виклав своє бачення перспективи для своєї Церкви за патріаршества Кирила Гундяєва. Говорячи про можливість подолання розколу в Україні, протоєрей зазначив: «Новий патріарх буде, безперечно, динамічнішим, а отже, і впливовішим, ніж покійний Олексій ІІ. Його слова дослухатимуться і в Росії, і в Україні. Проте гадати, що чотири з половиною тисячі парафій УПЦ-КП та УАПЦ можуть приєднатися до УПЦ тільки завдяки харизмі патріарха Кирила i митрополита Володимира, було б наївно. Новому патріарху разом з єпископатом УПЦ рано чи пізно доведеться запропонувати реальну модель улікування розколу».
Патріарх Любомир в інтерв’ю Донецькому порталу «Остров» на запитання стосовно церковної єдності в Україні відповів: «Я вже кількох православних наших братів питав: скажіть, що значить «православний»? Щиро скажу: ніхто з них не зумів мені остаточно відповісти. Я даю своє зрозуміння. Православний для мене це не є конфесійно православний, це не є людина, яка не є в єдності з Апостольським Престолом. Для мене православний – це той, хто притримується візантійської літургійної духовної традиції. І під цим оглядом так, ми також вважаємо себе православними. Те, що ми перебуваємо в сопричасті з Римським Апостольським Престолом, не робить нас частиною латинської традиції. Ми є в со-при-час-ті. Це не значить, що ми є тотожні. Ми дуже різні – маємо різне богослов’я, різну духовну традицію, різну літургійну традицію, але маємо певні елементи, які ми вважаємо основними, де ми є об’єднані».
Підготував Анатолій Бабинський